Таджицька казка «Подарунки від падишаха та бога»

Якось ефенді  випадково догодив падишахові.
Проси у мене все, що хочеш! -зірвалося з язика падиша.
Подумавши про незвичайну милість володаря, ефенді сказав: Якщо ви захотіли зробити мені подарунок, то подаруйте мені золота, аби решту мого життя я зміг прожити в достатку жиною та дітьми!

Тоді падишах вже опам’ятався, і тому, наказавши скарбнику іти ефенді запечатаний мішок, ледве помітно підморгнув йому, анвши: «Слухаю, пане»,- скарбник вийшов.
Одержавши важкий мішок, ефенді радісний поніс його додому.
-   Радій, жінко,- сказав він.- Тепер у нас і котел жирний, Жка жирна; якщо хочеш, одягайся щоденно по десять разів у нові ттн, купуй собі десятки духів та сурми, пудри і кармину, ходи десятки разів на день в баню,- на усе я тобі дам грошей. А поки йди сюди і порахуємо це золото разом - один я не справлюсь
'Ідрахунками!
Ефенді відрізав ножем печать на мішку, перевернув його, та за- золота з нього посипались дрібні камінці.
Приголомшений ефенді подивився на небо, тоді на землю і, опус- іШи голову, глибоко задумався.
- Що це усе значить? - спитала стурбована жінка.- Хто вам ці камінці і для чого їх було сюди нести?
-   Це значить: падишах виконав моє прохання, подарував мені Юк золота. А я ніс його сюди. Я ж не дурень, щоб приносити Ому мішок з камінням! - відповів, обурюючись, ефенді.
І падишах не дурень, щоб давати вам мішок золота,- сказала з докором дружина,- ви не в падишаха просіть золота, Ліга!
-   Це ти правду кажеш, жінко!
Янернувшись обличчям до Мекки, ефенді опустився на коліна Ійняв руки: «О боже, о всемогутній, пошли мені з твоєї запо- ої скарбниці мішок золота!»
Нпстав вечір, настала північ, а ефенді все продовжував моли- і. та золото із заповітної скарбниці не з’являлось.
«Може, я тихо молюся і бог не чує моєї молитви? Може, треба йтися голосніше?» - подумав Насреддін і почав голосно викувати слова своєї молитви. Заснулий сном праведника сусід Кинувся від дикого крику ефенді і, буркочучи: «Що це таке?» - її на дах свого будинку. Звідти він побачив ефенді, котрий  просив золота в бога. Сусід постояв трохи, поспостерігав відколупавши від стіни півцеглини, кинув її вниз. Почувши звук ‘сь, що впало недалечко, ефенді радісно закричав:
-   Жінко! Неси скоріше світильник, бог послав нам золото із ї заповітної скарбниці!
Жінка принесла світильник, ефенді побачив уламок обпаленої нии і, подумавши: «Добре, що бог ще не попав мені цією цегли- и голову!» - сказав жінці:

Тепер ясно - бог з падишахом заодно!

Немає коментарів:

Дописати коментар