Руминська казка «Байка про горобця»

Жив собі горобець. Якось загнав він у лапку колючку. Скп кав він, скакав, пурхав туди-сюди, аж бачить - жінка хліб пече Підскочив горобець до неї, просить:
-   Матусю, витягніть мені колючку!
Витягла жінка колючку з лапки й укинула її у вогонь. А горобець полетів собі далі. Летів, летів, тоді згадав про колючку повернувся назад і просить жінку:
-   Поверніть мені мою колючку.

-   Та де ж її взяти, коли вона давно згоріла,- здивуві лася жінка.
-   Тоді дайте мені замість неї хлібину,- сказав горобець1 узяв хлібину й полетів. Летів, летів. Бачить - стоїть пастух кол глечика з молоком і думає, з чим би це молоко випити.
-   На тобі хліба,- крикнув горобець,- їж!
А сам полетів. Тільки-но пастух з’їв хлібину, а горобець т і повернувся.
-   Віддай мій хліб назад! - кричить.
-   Де ж мені хліб узяти? - відповідає пастух.
А горобець знову:
-   Не віддаси хліба, заберу в тебе вівцю,- сказав так, узя вівцю й полетів. Летів, летів, бачить - у селі весілля справляюіМі а на м’ясо осла зарізати хочуть.
-   Що ви робите? - закричав горобець.- Нате вам вівіШі її ріжте.
Подякували люди, зарізали вівцю й далі весілля справляюті»
А горобець політав туди-сюди й назад повернувся.
-   Як не віддасте вівцю, заберу наречену,- так і зробив. Схопив наречену й полетів собі. Летів, летів, бачить - під деревом ішуг   сидить, на чонгурі  грає. Дуже горобцеві чонгур сподо- о.івся. Просить він ашуга:
-   Дай мені чонгур, я тобі наречену віддам.
Погодився ашуг. Віддав чонгур, узяв наречену. А горобець ірадів, приклав чонгур до плеча й заспівав:
-   Чонгур; чонгур, Тобі ТОВЩЄ
прясти, мені - тонше.
Віддав колючку, взяв хліб.
Віддав хліб, взяв вівцю.
Віддав вівцю, взяв наречену.
Віддав наречену, взяв тебе...


З того часу став горобець по світу мандрувати, на чонгурі награ- мати, люди слухають його пісеньку, сміються і годують горобця.

Немає коментарів:

Дописати коментар