Українська казка «Баба Яга»

Жила собі дівчина і були в неї батько та мачуха. Коли це мачуха послала батька по дрова та й каже дівчині:
— Сходи до моєї сестри, Баби Яги, візьми в неї голку й нитку, щоб я тобі сорочку пошила.
Бідна дівчина пішла. Але коли пішла, то спочатку зайшла до тітки своєї і каже їй:
— Послала мене мачуха до Баби Яги, щоб у неї голку і нитку взяти, аби мачуха мені сорочку пошила.


А тітка відповідає їй:
— Коли прийдеш ти туди, вона тобі скаже, щоб ти сіла і пряла. Ти сідай і пряди. Як тільки вона полетить, бери голку з ниткою і тікай. Встрінеш ти кота на порозі, який очі видряпувати тобі захоче. Ти йому кусок шинки дай, він тебе і пустить. Потім встрінеш березу, яка тебе забити до смерті захоче. Ти підв’яжи її, вона тебе і пустить. І коли виходить будеш, там ворота скрипітимуть, не випускатимуть. Ти їх олійкою помаж, вони тебе й випустять. І тікай тоді швидко до себе додому.
Прийшла дівчина до Баби Яги і каже їй:
— Послала мене мачуха по голку й нитку, щоб сорочку мені пошити.
А Баба Яга в отвіт:
— Ти сядь і пряди, а я зараз прилечу і дам тобі голку і нитку.
І полетіла Баба-Яга.
Дівчина швидко знайшла голку, нитку і давай тікати. Тільки вийшла на поріг, а там кіт сидить, очі видряпати хоче. Вона дала йому кусок шинки, він її і пустив. Побігла вона далі, а там береза. Дівчина її підв’язала, і пропустила береза її. Пішла далі, а там ворота скриплять і не пускають. Дівчина помазала їх олійкою, вони і пропустили.
Баба Яга прилетіла, а дівчинки нема. Підбігла до кота і питає:
— Чого ти їй очі не видряпав?
А кіт їй в отвіт:
— Я тобі скільки роблю, а ти мені і хліба не дала, а вона шинки не пожаліла для мене.
Підходить Баба Яга до берези і питає:
— Чого ти її до смерті не забила?
А береза в отвіт:
— Ти за все, що я зробила для тебе, і гілочки не обрізала, а вона мене підв’язала.
Підходить Баба Яга до воріт і питає:
— А чого ви її не залишили у мене в дворі?
А ворота в отвіт:
— Ми тобі скільки служимо, а ти нас і водою не помазала. А вона олійки не пожаліла.
Розсердилась Баба Яга і полетіла геть світ за очі. А дівчина прийшла додому і розповіла все батькові. Вигнали вони мачуху і стали вдвох жити-поживати та добра наживати.

Немає коментарів:

Дописати коментар